2010-10-26
 22:11:47

"när jag blir stor ska jag bli slaktare"


Jag är inte arg, nej nej tvärt om. Jag är FÖRBANNAD. Här visar man hur man "slaktar" dvs slår ihjäl ett oskyldiga djur på olika sätt. Sjukt. Om man nu inte tycker att det är en sådan big deal, sätt dit idioternas nära och kära framför klubban istället så får vi se hur hårt dem slår då. En del säger att människans bästa vän är djuret, må vara sant. Men Djurets värsta fiende är faktiskt människan. En del förstår nog inte att döden är förevigt.. eller att ett liv (oavsett om det är tvåbent eller fyrbent, eller nått helt annat) är så inåt helvete värdefullt.

På mitt arbete (förskolan) så försöker jag lära barnen att man ska vara snäll mot varandra och värna om alla djur och växter vi har. Men när man ser detta så känns det som att allt arbete och tid man lägger ner på att lära ut och forma framtiden förstörs helt och hållet. Allt känns meningslöst och vi kan lika gärna ge alla i landet varsitt slagträ. Det spelar ingen roll vad vi lär barnen när dem är små om dem ändå senare växer upp och blir som mannen på bilden (han som håller i kaninen, är visserligen bara en hand), för tro mig han har också en gång varit liten.. Och säkert blivit uppfostrad att värna om andra.

Bild tagen av artikeln som finns på Aftonbladets hemsida. Länk om ni klickar på bilden.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: